Kul! som affärsidé

12.01.2016 18:40

Boken handlar delvis om att utforska sig själv och därigenom skapa en bättre plattform för att leda andra. Det är viktigt att skapa utrymme för reflektioner dvs att var upptagen till 100% kan göra att resultat försämras. Att ha en hög delaktighet från medarbetare vid skapandet av visioner och mål gör att man bättre utnyttjar deras energi och därigenom ökar engagemang . Att skapa förutsättningar för att ha kul ökar organisationers förutsättningar att få bra resultat.

Boken är uppdelad i tre delar och delarna är:

  • Del 1: Nivåer av kul – från fniss till andlighet.
  • Del 2: Kul tillsammans och kul i team.
  • Del 3: Från förändring till omfokusering.

Bokcitat:

”Det bästa sättet att hålla kulindex lågt i ett team är att vi alla kompromissar med våra egna idéer och förslag.”

"Kul! som affärsidé - en bok om ledarskap" av Stefan Wetterholm. Utgiven 2001