Artikelarkiv

Jan Carlzon

04.05.2016 19:14
"En person som inte får information kan inte ta ansvar. En person som får information kan inte låta bli att ta ansvar.” https://ledarskap.webnode.se/news/riv-pyramiderna/
Läs mera

Per-Åke Svensson & Olle Sjösäter

04.05.2016 19:02
"Delaktighet och dialog är inte till för att det är trevligt och demokratiskt - det är till för resultatet. Men samtidigt kommer arbetsplatsen att bli trevligare. Därmed ökar möjligheterna att förbättra resultatet." https://ledarskap.webnode.se/news/chefen-suger/
Läs mera

Niklas Modig & Pär Åhlström

03.05.2016 19:04
”Vi riktar nu strålkastaren mot de negativa effekter som kommer av ett alltför starkt fokus på resurseffektivitet. Dessa negativa effekter skapar i sin tur nya behov som kräver extra resurser, merarbete och insatser som inte skulle behövas i en flödeseffektiv...
Läs mera

Christer Ackerman

02.05.2016 20:04
”Genom sig själv förstår man inte andra”    https://ledarskap.webnode.se/news/chefen-och-medarbetaren/
Läs mera

Johan Book

02.05.2016 19:52
"Undersökningar och forskning visar på att vad det gäller misslyckade strategigenomföranden och förändringsarbeten så är det bristen på kommunikation från närmsta chef och ledning som är de stora bovarna i dramat."
Läs mera

Rolf Olofsson & Kenneth Nilsson

01.05.2016 20:54
”Att leda med hjälp av negativa förstärkare kan öka prestationerna på kort sikt. De biverkningar som blir följden av detta ledarbeteende är negativa känslor som ilska, rädsla, minskad arbetstillfredsställelse med mera. Dessutom utvecklas ofta destruktiva beteende som att ljuga, dölja och att hitta...
Läs mera

Kjell Enhager

01.05.2016 20:49
"Att göra samma sak dag efter dag och hoppas på ett annat resultat är definitionen på Pucko." https://ledarskap.webnode.se/news/tank-lasningar-och-losningar/
Läs mera

Simon Sinek

01.05.2016 17:00
"Verkligt effektiva och inspirerande ledare drivs faktiskt inte av att leda människor, de drivs att tjäna dem ." ("Truly effective and inspiring leaders aren't actually driven to lead people; they are driven to serve them.")
Läs mera

5s för alla

01.05.2016 08:15
Boken är mycket konkret och tydlig i sin beskrivning av 5s metoden. 5s är en lean metod för att hålla ordning och reda på arbetsplatser. De 5 "S":en är japanska och står för seiri, seiton, seiso, seiketsu och shitsuke men fritt översatt blir...
Läs mera

Konflikthantering i arbetslivet

22.04.2016 20:01
Grunden i boken är ABC-modellen där man delar upp konflikter i A = attityder, B = beteende och C = sakfrågor. Bakgrunden är mycket viktig eftersom konflikttypen spelar en avgörande roll när man väljer metod att lösa konflikten. Oftast börjar konflikten i C-hörnet som är sakfrågor och om...
Läs mera
Objekt: 131 - 140 av 180
<< 12 | 13 | 14 | 15 | 16 >>